Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ne, poštu ne, já jsem v tom nevinně…

3. 02. 2017 12:00:00
Tak mě zase nezastihli; a to jsem byl celý den doma a držel se v maximální vzdálenosti pěti metrů od zvonku. Ten bych sice slyšel i na padesát metrů, ale jeden nikdy neví. Zvlášť v případě České pošty zvonek občas "nefunguje".

Myslím, že to asi dobře každý zná – doručování Českou poštou. Když mohu, tak se tomu vyhnu, ale ne vždy dodavatel umožňuje i jiného dopravce. A tak jsem si nedávno objednal nějaké knížky, které jsem v pondělí zaplatil, včetně 80 Kč za poštu a ve čtvrtek mi byly odeslány. Výborně! V pondělí bych je měl mít. Jelikož byla manželka nemocná a celý den byla doma, měl jsem jistotu, že mi je doručí.

Jenže přišel pondělní večer a nikde nikdo. „Tak snad v úterý,“ říkal jsem si. Úterý uběhlo jako voda a opět nic. To mi už bylo trochu divné, tak jsem si naplánoval telefonní hovor na středu odpoledne. Ještě než jsem jim ale zavolal, prohlédl jsem si následující den odpoledne schránku a co jsem nenašel: Lístek, že i přes jejich nezdolnou snahu, mě nezastihli doma. Při čtení těchto lístků mám vždy takový pocit, jako kdyby museli bojovat s lítou saní, aby mi mohli něco doručit. No nic, tak jim tedy manželka zavolala na dané telefonní číslo a na zásilku se vyptala s tím, jak je to tedy s tím doručováním, jelikož byla celé pondělí doma. V telefonu jí milý pán od pošty sdělil, že to není jeho zakázka, ale že to předá kolegovi. Telefon mu předal s tím, že mu řekl: „Hele Petře* (*jméno bylo změněno), nějaká bába si na Tebe stěžuje“. V tu chvíli jsem už i já uvažoval, že bych se možná na tu saň měl proměnit sám. Ale dobře, ještě jsem se ovládl. Pan Petr se samozřejmě divil, že zásilka nebyla doručena, ale přislíbil, že ji další den dopoledne doručí. Tak jsem tedy ve čtvrtek, třetí den od doby, kdy jsem měl balíček mít, šel celý radostný domů, že na mě knihy budou čekat, a ono zase nic. Tak jsem jim tentokrát zavolal já a již v tu chvíli jsem měl minimálně 2 hlavy. Počet se okamžitě znásobil poté, co mi pán od České pošty řekl, že balíček si mohu u nich vyzvednout. Velmi rychle jsem jej vyvedl z omylu, že bych ještě někam jezdil a upozornil jsem jej na to, že pokud jej nebudu mít do hodiny doma, připravím mu i v tuto zimní dobu horké chvilky. Světe div se, balíček jsem měl do hodiny doma.

Nicméně na obranu pošťáků – nezávidím jim to. Občas se s některými zapovídám a mají krušný život. Sami řidiči si občas postěžují, že dostávající více rozvážek, než je vůbec reálné zvládnout (což nejspíše vede k tomu, že na některé adresy nejezdí vůbec a prostě jen hodí lístek do schránky, že je nemohli zastihnout). Také jejich školení nestojí za moc a někdy jej nemají vůbec. Ve své práci občas pomáhám zahraničním majitelům s likvidací jejich neaktivních českých s.r.o. a v první řadě jim zprovozňují jejich datové schránky, resp. zajišťuji přístup k materiálům v nich. Mnoho zahraničních majitelů s.r.o. totiž vlastnilo tyto společnosti ještě před příchodem datových schránek, ale jelikož se od té doby do ČR nedostali, nemají k ní přístup, protože přístupové údaje mohou dostat pouze osobně. Zkrátka si tam musím zřídit přístup na základě plné moci, která je v souladu se zákonem č. 300/2008 Sb. Problém ale nastává, když přijdu na klasickou poštu a chci ten přístup zajistit (kde taky jinde, než přes tu slavnou divizi Czech Pointů). Většinou se mi stane, že na mě paní za přepážkou vykulí oči a přesvědčuje mě, že nic takového oni udělat nemohou, byť jí říkám, že jsem to na poštách v minulosti normálně dělal. Po vydatném přesvědčování, pár hovorech pošťačky na podporu se tedy uvolí, že to zkusí. Po dalším půlhodinovém maratonu, kdy se ještě několikrát volá na centrálu, aby se „něco“ ověřilo, se jakžtakž k tomu konci dobereme. Lidé za mnou jsou sice tou dobou již celkem nepříčetní, a vzhledem k tendenci mnohých pošt, mít pouze jedno až dvě okýnka otevřené, se ani není co divit.

To mě dostává k dalšímu paradoxu České pošty. Někdy mám pocit, že čím více lidí čeká ve frontě, tím méně přepážek je otevřených. Nejednou se mi stalo, že jsem čekal u dvou ze šesti otevřených okýnek, přede mnou pět lidí, za mnou dalších deset a v tu chvíli vidím, jak si paní pošťačka ještě jedno ze dvou otevřených okýnek zavře. Já už se jen směji, protože to i tak trochu očekávám, ale občas zaslechnu peprné komentáře na úkor tohoto podniku. Hlavně že mi nezapomenou nabídnout los.

Tak si říkám, kam bych se asi s tímto „pro klientským“ servisem dostal, kdybych toto know how uplatňoval u svého podnikání. Ale odpověď asi všichni známe. Kdyby tento postup měla normální soukromá společnost, pravděpodobně by přišla o všechny klienty a okamžitě šla do insolvence, ale naše Česká pošta je takové unikátní Perpetuum mobile. Otázkou je, na jak dlouho? Osobně doufám, že se časem rozvine ještě širší konkurence, což bude pro spotřebitele jedině výhodou a snad to donutí i Českou poštu ke změnám k lepšímu. Nebo že by to bylo pouze naivní přání?

Autor: Pavel Pařízek | pátek 3.2.2017 12:00 | karma článku: 41.18 | přečteno: 4278x

Další články blogera

Pavel Pařízek

Hořkosladká realitní bublina

Znáte takovou tu pachuť v ústech, když pijete bylinkový čaj na žaludek – tak něco podobného teď vidím na trhu s nemovitostmi. Že by nás naše demagogie neustálého růstu zase hnala do dalších problémů?

24.3.2017 v 14:27 | Karma článku: 18.02 | Přečteno: 876 | Diskuse

Pavel Pařízek

Diskriminace u pronájmu nebo zdravý rozum

Rozumný a sečtělý občan jistě nechce mít nálepku rasista nebo „ten kdo diskriminuje“. Kde je ale hranice mezi rasismem, diskriminací a rozumnou ochranou? Nepleteme si náhodou pojmy a dojmy?

3.3.2017 v 12:57 | Karma článku: 32.89 | Přečteno: 1021 | Diskuse

Pavel Pařízek

Když se dílo podaří

Dnes se trochu odkloním od svého běžného „společenského“ tématu a ohlédnu se za jedním opravdu vydařeným obchodem.

17.2.2017 v 12:00 | Karma článku: 7.21 | Přečteno: 355 | Diskuse

Další články z rubriky Ekonomika

Vladimír Janák

Hledáte na Googlu? Mluvte na něj!

Aplikaci Google máte ve svém mobilu patrně i Vy. Stačí kliknout a napsat, co chcete vyhledat na internetu. Může to být jednodušší a rychlejší? Ano může.

21.7.2017 v 13:57 | Karma článku: 4.10 | Přečteno: 187 | Diskuse

Hana Stastna

Návrat k výživné pravdě a plnotučné lásce jde jako po másle

„Kdybych já měl, co bych já chtěl, já bych si nestejskal: krajíc chleba a kus másla, já bych si zavejskal,“ hlásá stará lidová písnička z Klatovska. Hospodyňky i novináři se podivují nad překotným zdražováním másla.

21.7.2017 v 9:14 | Karma článku: 16.00 | Přečteno: 649 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Proč líp už být nemůže

Je to jen několik málo dnů, co můj manžel napsal článek o aktuálním stavu ekonomiky. Přesněji řečeno o tom, že období ekonomické hojnosti a růstu už narazilo na své limity.

21.7.2017 v 8:00 | Karma článku: 45.18 | Přečteno: 7751 | Diskuse

Eva Kislingerová

Není dotace, jako dotace

Jsem si jista, že pokud by si dal někdo práci s vyhledáváním nejčastěji frekventovaných slov v domácí politice a hospodářství, na jednom z prvních míst by se nepochybně objevil termín „dotace“.

20.7.2017 v 21:28 | Karma článku: 10.83 | Přečteno: 382 | Diskuse

Pavel Vítek

Lithium na Cínovci aneb Nenechme si rozvrtat republiku, aniž bychom z toho něco měli

Češi ze svého bohatství musí něco mít! Měla by se o těžbu lithia starat státní firma? Jaké poplatky bychom měli zavést, aby to pro nás bylo výhodné? A nevedou tyto otázky spíš jen k iluzi, které padne za oběť jen český občan?

20.7.2017 v 13:20 | Karma článku: 13.37 | Přečteno: 701 | Diskuse
Počet článků 7 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1842

Od roku 2007 pracuji s investicemi do nemovitostí a hodnotím rizika s tím spojená. Rád se zamýšlím nad dopadem zákonů na běžný život či nad humornými historkami některých mých spolupracovníků.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.